David

15 Augusti... 2008, hade precis flyttat tillbaka till Oslo efter en månads semester hemma. Jag skulle bli sambo med Sara i ett kollektiv, vi hade vår egen vindsvåning och höga förväntningar. Samtidigt visste vi att vi gick mot en mörk period, hösten. Vi bestämde oss för att ge järnet och spara till en resa vi aldrig skulle glömma. Med varsitt nytt heltidsjobb, Sara på Elixia och jag på expert, swishade hösten bara förbi.


2009 började med nederlag när min expertbutik skulle läggas ner. Vi bestämde oss för att flytta hem över sommaren eftersom jag lyckats ett sommarjobb i Sverige.


Eftersom det ändå återstod flera månader tills vi skulle flytta hem, tog jag mig i kragen och lyckades finna ett nytt jobb efter bara 1 vecka som arbetslös . Nya utmaningar väntade som säljare på Dine Penger, här vill jag passa på att tacka alla underbara människor på denna arbetsplats som förgyllde dagarna.


9 Mars 2009, för 159 dagar sedan, bokade vi resan. USA, Fiji, Nya Zeeland, Australien, Thailand och Vietnam.  Tack Kilroy Travels för er hjälp med bokandet, och förlåt oss för att vi använder er slogan till bloggen.


8 Juni 2009, första dagen på mimer i Västerås.. här har jag verkligen stormtrivts och det är alla gånger det bästa jobbet jag har haft.  Nu är det mindre än en månad kvar, men jag hoppas verkligen att jag får komma tillbaka någon gång.


Vill även säga Tack mamma & tack pappa, tack Adam, tack Anna-lena & Aalar, tack alla vänner, alla kollektivmedlemmar, tack alla norska kollegor, och alla kollegor på mimer. Ni har alla varit ett otroligt stort stöd och hjälpt oss nå vårat mål.


15 Augusti... 2009, med andra ord idag. 29 dagar före avresa. TJUGONIO!  Nervositeten och förväntningarna kryper fram mer och mer och jag är så otroligt glad över att få dela denna upplevelse med den person jag delat alla årets med och motgångar med. Utan dig hade jag aldrig varit den jag är idag... TACK SARA.


Nu har vi jobbat och jobbat, sparat och sparat, planerat, drömt, längtat, vaccinerat oss, tänkt vi unnar oss ändå, tänkt snart, tänkt när? tänkt bara vi mot världen, tänkt Ladies and gentlemen welcome to San Franscisco...


// David


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0