Thailand

Halla dar hemma!
Forlat att det har varit lite tyst den senaste tiden, men det har inte hant sa mycket och tiden har bara forsvunnit.

Vi lamnade Bangkok den 27/11 runt 18:00, da det kom en mann och hamtade upp oss gaende, pickup vid hotellet kallades det, vi gick med honom ca 10 minuter dar vi skulle hoppa pa bussen till Koh Samui. Pa vagen till bussen mots vi utav en annan mann, som sager att dom stjal saker pa bussen vi skulle med pa, vi gomde pengar i bade trosor och kallsonger och hoppades pa det basta.

Klockan 06:00 blev vi avslappta vid ett cafe/bussstopp, dar vi fick vanta i ca 2 timmar pa att en annan buss skulle komma och hamta upp oss, och kora oss vidare till piren dar vi skulle hoppa pa baten.
Batresan tog ca 1 timme och 30 minuter, och vi var framme i paradiset.
Vi klarade oss bra pa resan och alla vara saker lag kvar i den roran som vi lamnade det i vaskan.
Totalt tog resan 19 timmar, vi ar lagom sugna pa att gora om det nar vi ska flyga tillbaka till Sverige. Sa idag bokade vi flyg fran Kho Samui till Bangkok for ca 1600 for oss bada, flyg tar bara 1 h sa det ar helt klart vart dom extra slantarna vi far lagga pa det.

Forsta advent fick vi fira pa egen hand i ar, pa andra sidan jordklotet. Vi har noll julstamming, men Sara provar sa gott att sjunga lite julsanger da och da. Forsta advent firades med middag pa stranden med levande ljus och var sitt glas vin. Riktigt romantiskt!
Sen slog David till pa stort och rakade av sig allt har,det kallar vi firande i hogsta grad. Det blev riktigt bra, Attans!, Sara som hade hoppats pa att fa sig ett gott skratt.

Nagot vi inte heller fick skratta at var att Sara fick en allergiskreaktion av nagon sorts insekter, och ser darfor ut som en prickikorv pa vanster ben. Ah, djuren har bara bitit henne pa vanster ben, Snyggt! Kanske ni fick er att skratt?

Nyrakad!

Vi slappte upp en "lyckoballong"

Vi traffade tva kanadensare som vi hade en trevlig kvall tillsammans med.

Tyvarr hade vi reng storsta delen av tiden i Kho Samui!

Kho Phangan!

Nu ar vi framme i Kho Phangan, sista veckan har inte varit den basta i vara liv om man sager sa.
Regn, taskigt hotell, fortfarande hosta och lurade pa pengar.

Godtrogna svenskar som vi ar, gick vi pa en liten blasning nar vi bokade hotell i Kho Phangan.
Hotellet sag ut att vara ett pardis, men ar istallet lite halvskabbigt. Vi har inget varmvatten, ingen AC och det luktar inte sarskilt gott pa rummet. Att placeringen av hotellet ar helt vardelos i forhallande till restauranger och stad gor ju inte saken battre.  Kan bara vadret vara bra, tror vi enda att vi kommer att trivas hyffsat.

Vi betalade 200kr/natt for att bo har i Kho Phangan, men vi listade ut att priset egentligen bara var halften.
Killen vi bokade med hade alltsa lurat oss pa ca 100kr om dagen i 10 dagar. Kanske inte hela varlden men vi hade kunnat haft roligare for dom pengarna, framforallt nar vi lever efter en snal budget.

Sara har traffat en kompis pa hotellet, lilla Lucky som ar 10 veckor gammal.

Paradis? Nej det har ar var shoppingata!

En ol i solnedgangen, ett tappert forsok om att gora livet lite lattare for en stund!

Thaiboxning!

Okej, vi har det inte sa daligt. Leendet finns dar iaf!

Sara ar konstnarlig, men nu ar det ganska nara!