Airlie Beach - Australien

Bussresan gick over fortvantingarna, 9 timmar i buss svichade forbi med hjalp av nagra filmer.
Det var mycket stopp under vagen,  sa vi fick chans att stracka pa benen och kopa oss lite mat.

Tro det eller ej, men pa ett av dom har stoppen som bussen gjorde, traffade jag Klara.
En arbetskompis till mig ifran Vasteras heeelt sjukt!
Hon var ocksa pavag till Airlie fast med en annan buss, men vi traffades idag och hade en trevlig dag pa stranden tillsammans med henne och hennes kusin!

Vi traffade nagra svenska tjejer fran Eskilstuna pa bussen som vi delade kvallen med.
Tyvar var inte Airlie Beach nagot jatte stort att hanga i julgranen, sa vi aker vidare redan inatt.

Nasta stopp blir 1770 - Agnes Water, dar ska vi lara oss att surfa!
Det blir nog en utmaning men en valdig kul sadan. Det forsta hindret har jag redan kommit over. Jag kan ju inte halla for nasan nar jag kommer under vattnet, vilken surfare gor det?

Ingen, vad jag har satt. Efter lite ovning idag i poolen klarar jag det faktiskt! Det galler att inte fa huvudet sa langt bakat bara da ar det kort!

Det ar verkligen underbart att vara har borta, samtidigt som det ar lite skrammande att tiden gar sa otroligt fort.
Vi har snart varit borta halften, vilket betyder 50 dagar. Visst vi har hunnit med en del, USA, Fiji, Nya Zeeland och nu ar vi har.  Men jag onskar att tiden kunde stanna for ett tag sa vi inte missar nagot.
Det ar sa mycket man vill se, sa mycket man vill gora, tyvar hinner vi inte gora allt.
Vi njuter av det vi hinner att gora och tar hand om varandra massor!


Planerna? Ja, har far man verkligen lara sig att ta dagen som den kommer. Vi kan planera och planera men det blir aldrig riktigt som vi har tankt oss. Dem narmaste planerarna ar nattbuss i 10 timmar inatt till Agnes Water 1770 - surfing. Sen ar det mojligt att vi aker till Frazer Island, beroende pa vad vi kan fa for pris pa turen.
Om det blir lite over budget aker vi till Brisbane. Sen vidare till Surfers Paradise dar vi ska visa hur det ska se ut  pa vagorna. Vidare till Byron Bay dar det blir delfinkajaking for hela slanten. 

Sen har det nog slut pa sol och bad for en stund och vi aker vidare for att tillbringa den sista veckan Sydney- Canberra - Melbourne och Philipp Island dar vi ska fa se pa 100- tals ibland 1000 -tals pingviner som kommer upp ur vattnet under solnedgangen. 

Dar ser ni lite hur det ser ut for oss framover, men bli inte forvanade om ni laser nagot annat nasta inlagg!

 
 













Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad roligt det var att prata med dig, känns konstigt att du är så långt borta.

Höstlov här hemma och killarna spelar bara hockey.

Fortsätt ta hand om er och surfa säkert.



Pappa

2009-10-28 @ 10:00:35
Postat av: Anonym

2009-10-29 @ 06:17:57
Postat av: Madde

Era bruna jävlar!! =) =) Hehe...

Snygga brillz David har!!

2009-10-29 @ 23:20:28
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: ma pa (ulf o Lena)

Hej igen!



Jag (pa) har just kommit hem från Leeds. Inte Australien dirket men ändå trevligt. Ni ser ut att ha det underbart och snacka om att man skulle vilja åka själv ocks. I leeds kunde jag i alla fall sitta ute på kvällen och det var skönt det. Ha det kram på er Uffe

2009-10-31 @ 16:28:51
Postat av: Helene

Hej!

Ni ser ut att ha det bra i det vackra Australien.Jag är avundsjuk på er här där jag sitter hemma i Sverige och på jobbet.Men vi har det rätt mysigt här också.Igår kom det lite snö och nu är det vitt och vackert.Ha det skönt!'

Kram Helene

2009-11-07 @ 00:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0